sobota 31. ledna 2009

Budíky v Ubuntu

Zjistil jsem, že potřebuji při svém počítačové aktivitě budík neboli alarm clock. Takže jsem se podíval do Aplikace > Přidat / Odstranit a vyzkoušel jsem dva prográmky.

První se jmenuje KAlarm a je pro prostředí KDE. KAlarm zaujme svojí poměrně bohatou nastavitelností, která je nicméně uživatelsky pořád ještě příjemná. Instalace probíhala poněkud déle, stahovaly se totiž nějaké KDE závislosti, knihovny atd.

Trochu divné ale je, že po instalaci a spuštění (oba dva prográmky jsou v Aplikace > Příslušenství) je okno KAlarmu bez horní lišty (prvky mini, maxi a zavřít jsou ale v icon trayi). V alarmu jde nastavit barva textového pole, text samotný a samozřejmě zvuk, buď pípnutí (příjemné, ale dostatečně výrazné) nebo si vyberete vlastní zvukový soubor. Všude je spousta dalších funkcí, voleb, variant. Naše časové pásmo se mi automaticky našlo, ale až po "druhém" spuštění, ale zřejmě jde nastavit i ručně v Settings > Configure KAlarm.

Druhý prográmek má název Alarm Clock, je v prostředí Gnome a ve srovnání s předchozím je o dost jednodušší. Jde nastavit buď jako plnokrevný budík (docela dost voleb) nebo jako jednoduchý odpočítač: i ten je samozřejmě se zvukem, buď standardním nebo nějakým vaším. Ten standardní zvuk je zvonění a mně plně stačí. Notifikace se objeví u tray icony, i odpočítač může mít váš vlastní text. Čas je správně zobrazen podle časové zóny počítače.

Suma sumárum: KAlarm je hodně podrobný, ale v Gnome mu chybí lišta (otravné). Alarm Clock mi plně postačuje, je v Gnome a je o něco rychleji použitelný: kliknu na prvek Plus, vyberu druh úkolu, stačí Simple Counter, jednoduše nastavím čas, případně text, a už to běží. Pro moje účely jako dělané.

Žádné komentáře: